PRP VE KÖK HÜCRE TEDAVİSİ

İnsanlar yaşlandıkça eklem ve dokularda artmış olan doku yıkımına karşı koymak adına; yeni hücre yapımı ve dokuları koruyucu rejeneratif (yeniden yapılma) yöntemler  hızla uygulama alanına girmiştir.

PRP güvenliği ile öne çıkarken, Kök Hücre uygulamaları ile, oldukça başarılı sonuçlar alıyoruz.Günümüzde her ikisini birden kullanıyoruz. Ancak uzun dönem sonuçları alındıkça, yeni yeni bilimsel çalışmalar yapıldıkça belki birinden birini terk ederiz. Hatta ve hatta, öyle bir yeni yöntem çıkar ki; her ikisini birden terk edip o yeni yöntemi uygulamaya başlarız.

Kök hücre tedavisinde sonuçlar daha iyi

Kök hücre yönteminde sonuçlar daha iyi olmakla birlikte ilerde açıklayacağım olası yan etkileri nedeni ile dikkatle kullanılması gerekiyor. PRP de direkt insanın kendi kanından alınan hücreler yine kendisine verildiği için bir sorun olmuyor. Ancak kök hücre de durum biraz değişik alınan hücreler ayrıştırılıp bir seri işlemden geçiriliyor. Bu işlemler potansiyel yan etki nedeni olabiliyor. Sonuçlara baktığğımızda ise kök hücre uygulamalarının oldukça başarılı olduğunu görüyoruz.

PRP (PLATELET RICH PLAZMA) Trombosit Zengin Plazma, vücudunuzun kendi kendini iyileştirme mekanizmalarına yardımcı olan, bu sistemleri hızlandıran, bir etki yapar. Bunu araçların benzin yada motor yağlarına koyulan katkı malzemelerine benzetebiliriz. PRP iyileşmeyi başlatmak için büyüme faktörlerini ve sitokinleri serbest bırakır. Diğer taraftan kök hücreler iyileşmeyi arttırmak için değil, iyileştirme zorluklarına yeni çözümler oluşturmak için kullanılır.Doku kayıplarının olduğu hastalarda daha faydalı sonuçlar verir.

Ortopedi Alanında Kök Hücre Tedavisi

Kök hücreler doğal olarak insan vücudunda bulunur ve vücudun normal iyileşme sürecinin önemli bir parçasıdır. Kök hücreler, vücudun ihtiyaç duyduğu herhangi bir hücreye dönüştürülebilir. Bu nedenle "işlenmeye hazır, ham değiştirilme potansiyeli olan hücreler" olarak bilinir.

Vücudumuz, hasarlı ve / veya yaralı hücreleri atıp yerine yenilerini koyarken kök hücreleri kullanır.

Bu işlem, yaralı veya hasarlı hücrelerin doğal iyileşmesini hızlandırır. Vücut büyüdükçe, doğal kök hücrelerimiz azalır. Bu nedenle hastalıklardan iyileşme süreci yaşlılar da  daha uzun olur.

Kök hücre terapisi, vücudun yaralı / hasarlı bölgesine elde edilen kök hücreleri enjekte etme şeklinde uygulanır. Azda olsa ağrılıdır ve ağrı bir iki gün sürer. Kök hücre terapisi poliklinik ve muayenehane şartlarında uygulanabilir.

Etkisi 1 ay sonra ortaya çıkıyor.

Hastaların çoğu, 28 gün süre sonunda hasarlı / yaralı bağ, tendon ve kıkırdak bölgelerinde bir iyilik hali olduğunu belirtirler. Güvenli bir tedavi yöntemi olarak kabul edilir. Amerika ve Avrupa ülkelerinde her hangi bir yan etkisi rapor edilmemiştir.

Kök Hücre Tedavisi ve Trombosit Zengin Plazma (PRP) Tedavisi Arasındaki Fark Nedir?

PRP hastanın kendi kanından elde edilir. Bilimsel bir süreçten geçer ve tedavi edilen alana enjekte edilir.

Kök hücre tedavisi için kullanılan hücreler ise karın derisi altı yağ dokusundan ve ya leğen kemiğinden kemik iliği şeklinde alınır. Alınan hücrelerin ayıklanması bir seri işlem gerektirir.

Kök hücre vücudun ihtiyacına göre çeşitli hücrelere dönüşebilir.

Kök Hücre Tedavisinin riskli tarafı nedir?

• Virüs riski: Kök hücreler yabancı cisimler olduğundan, zararlı mikroskobik ajanlar taşırlarsa gereksiz komplikasyonlar getirirler. Özellikle bağışıklık sistemi zayıf olan hastalar da enfeksiyonlar meydana gelebilir.

• Kontrolsüz büyüme: Hastaya yerleştirildikten sonra kontrolsüz olarak büyüme olabilir.

• Hücrelerin çoklu görevlendirilmesi: Kök hücreler kıkırdak dokuya dönüşecek şekilde özelleştirilirler ancak ilerleyen süreçte aksaklık olup başka hücrelere dönüşürlerse?

Romatoid Artrit Romatoid Artritte vücudun bağışıklık sistemi eklemlere saldırır. Romatoid Artritli hastalar ağrı, sürekli yorgunluk, ısısı artmış ve şişmiş eklemlerden şikayet ederler.  Bu tip kronik iltihaplanma, eklemlere kolayca zarar verme potansiyeline sahiptir. Bu nedenle, tedavi iltihabı azaltmak ve durumun ilerlemesini yavaşlatmak üzerine yoğunlaşmaktadır. Kök hücre terapisi, iyileşme ve anti-inflamatuar etkilerden yararlanan bir tedavi alternatifi sağlar.

Osteoartrit, kıkırdağın bozulması ve  kemiklerin birbirine sürtünmesiyle oluşan bir eklem iltihabıdır. Osteoartritli hastalarda eklemlerinde ağrı, sertlik ve hareket kaybı olur. Osteoartrit için bir tedavi olmamasına rağmen, kök hücre tedavisi, ilaç, fizik tedavi veya mesleki terapi yoluyla ağrının azaltılmasına çalışılır.

Kök hücre terapisi, iyileşme ve anti-inflamatuar etkilerden yararlanan bir tedavi alternatifi sağlar. Kök hücre hedefi hasarlı eklemleri yenilemektir.

Diz ekleminde, sadece ağrıyı azaltmaya yarar. Daha iyi hareketlilik, total diz protezi ameliyatı ile sağlanır. Bağ yaralanmaları ve önemli menisküs yaralanmaları gibi spesifik diz sorunları, rejeneratif tedaviye (kök hücre tedavisi) yanıt vermeyebilir. Bazı durumlarda sadece ameliyatı geciktirmek için yapılır.

Kalça artriti için Kök Hücre Tedavisi diz artritine benzer; milyonlarca insanın kalça problemleri vardır. Hastalar genellikle kalça protezi ameliyatlarını olabildiğince uzun bir süre geciktirmeye çalışırlar.

El ve dirsek eklemleri ile ilgili sorunlar genellikle kök hücre tedavisine olumlu cevap verir. Bazı tür yaralanmalar kök hücre tedavisi ile iyileşebilir. Hasar görmüş ya da yaralanmış eklemleri onarmak için ameliyat yapmadan önce kök hücre tedavisi denenebilir.