Kök Hücre Tedavisinin Avantajları

Kök hücre tedavisi, hasarlı dokuların onarılmasında ve yaralanmalar sonrası oluşan doku kayıplarının yerine koyulmasında hastanın kendi kök hücrelerini kullanır. Bu tedavi hızla büyüyen rejeneratif tıp alanının bir parçasıdır.

Eklemler ve çevresine uygulanan “Kök hücre”  tedavisinde hedefler:

• Ağrıyı azaltmak,
  • Hareket ve esnekliği arttırmak,
  • Tendon ve bağ yırtıklarını tedavi etmektir.

Kök hücre nedir?

“Kök hücreler birçok sebepten dolayı canlı organizmalar için önemlidir. Bir blastosist olarak adlandırılan 3 ila 5 günlük embriyoda, iç hücreler, kalp, akciğerler, deri, sperm gibi birçok özel hücre tipinin ve organının tümü dahil olmak üzere, organizmanın tüm vücudunda ki dokulara dönüşme kabiliyetindedirler. Dolayısı ile ana karnında bu dönüşüm yeni organların yapımı ve gelişimde doğal bir süreç olarak işler.

Doğum sonrasında ise artık organlar oluşmuş ve kendi dokularına kavuşmuştur. Kemik iliği, kas ve beyin gibi bazı yetişkin dokularda, yetişkin kök hücreleri, aşınma, yıpranma, yaralanma veya hastalık sonrası hasarlanan dokular için yeni hücrelere dönüşür.

Yararları

Ağrıyı azaltmak,hareket ve esnekliği arttırmak, tendon ve bağ yırtıklarını tedavi etmek için lokal uygulancak bir jel ve ağrı kesici bir tabletten ameliyata kadar değişen bir çok tedavi yöntemi vardır. Ancak kök hücre tedavisinin bir çok avantajı vardır.

Genel olarak, kök hücre terapisi, doğrudan hastanın vücudundan toplanan biyolojik materyali kullandığı için, genel faydalar arasında minimum risk, minimum iyileşme süresi ve en az endişe bulunur.

Kök hücre tedavisinin 5 özel avantajı

Ameliyattan ve birçok komplikasyon ve riskten kaçınılmış olur.

Kök hücre tedavisi, minimal invaziv, cerrahi olmayan bir prosedürdür. Kök hücreler hastanın kemik iliğinden iliak krestten (pelvis) veya karın derisi altı yağ dokusundan toplanır.

Minimal işlem sonrası, kısa sürede  iyileşme oluşur.

Herhangi bir yaralanma için en çok zaman harcayan faktörlerden biri, her zaman tedavinin kendisi değildir, ama aslında iyileşme süresidir. Kök hücre tedavisi ile iyileşme süresi azdır.

Genel anestezi kullanımı yoktur.

Genel anestezinin hislerini hissettirmesini sevmiyor musun? Yoksa altına düştüğünüzü düşünürken endişeli misiniz? Kök hücre tedavisi, genel anestezi kullanımını gerektirmediği için ihtiyacınız olan şey olabilir.

Hastadan alınan biyolojik materyalin kullanılması nedeniyle Reddetme veya alerjik reaksiyon riski yoktur.

Hücreler kendi vücudunuzdan kaynaklandığı için, başka bir kişiden hastalığa yayılma riski yoktur.Bulaşıcı hastalık riski yoktur.

Muayenehane şartlarında kök hücre tedavisini uygulamaktayız. Bu tedaviden faydalanabileceğinizi düşünüyorsanız, bizimle iletişime geçiniz.