Çocuğunuzda skolyoz olduğu ortaya çıktı. Bu durum hem siz, hem de çocuğunuz için endişe veren korkutucu bir süreç olabilir. Sizi çok iyi anlıyoruz. Bir çok aile benzer endişeleri taşımaktadır. “Skolyoz Okulları” konsepti bu nedenle oluşturuldu.

Skolyoz Okulları, çocuklarımıza, gençlere ve skolyozu olan erişkin bireylere yardımcı olmaya adanmıştır. Bu sahadaki bilimsel gelişmeleri anlık takip edilmektedir. Cerrahi endikasyonlar reddedilmemekle birlikte skolyozun ameliyatsız (konservatif) tedavisine ağırlık verilmektedir. SCHROTH yöntemi ile egzersiz programları uygulanmakta ve korse tedavileri takip edilmektedir.

Skolyoz Okulları’nın ilki “İstanbul Skolyoz Okulu”nda omurganın karmaşık 3 boyutlu deformitesi , konusunda uzman doktor ve fizyoterapistlerce değerlendirilmektedir. Hastaların muayenesi ile birlikte, radyolojik incelemeleri ayrıntılı bir şekilde analiz edilerek her hasta için özel bir egzersiz planı yapılmakta ve ardışık seanslar halinde uygulanmaktadır.

Skolyoz Okulları’nda ücretsiz seminerler ve sosyal aktiviteler yapılarak, aynı zorluklarla karşılaşan aileler ve çocuklar bir araya getirilmektedir. Böylece endişe veren soru işaretleri ile dolu durum, özgüvenleri artmış, pozitif enerji yüklü bireylerin, birbirlerini motive ederek, hastalıkla profosyonel bir şekilde mücadele ettikleri bir sürece dönüşmektedir.

İstanbul Skolyoz Okulu: Bu karmaşık deformitenin düzeltilmesine yönelik, yenilikçi, bilimsel ve kişiye özel fizyoterapi ve egzersiz  seanslarının tasarlandığı, akademik kadrosu ile alanındaki yeniliklerin yakından takip edildiği bir kurum.

İstanbul Skolyoz Okulu: Aynı zorluklarla karşılaşmış ailelerin bir araya gelebileceği  güvenli bir ortam.

Hastalar Skolyoz Okulundan Nasıl Yararlanıyorlar ?

Skolyoz egzersizleri her gün yapılmalı ve yaşam boyunca devam ettirilmelidir. Bunun için hergün egzersize gidip gelmek hem maddi hemde gidiş-gelişe zaman ayırma açısından oldukça zordur. Amacımız hastalarımıza bu egzersizleri öğreterek evlerinde yapmalarını sağlamaktır.

Öncelikle doktor tarafından muayeneniz yapılarak eğriliğin paterni saptanır sınıflandırması yapılır ve röntgenlere göre eğrilik dereceleri, rotasyon durumu, skolyometre ölçümleri, omuz düşüklüğü,  düz tabanlık ve bacak kısalığı olup olmadığına bakılır. Gözler, dişler,kalp,böbrekler, kemik yaşı D vitamin düzeyi vb. gibi parametreler kayıt altına alınır.

Daha sonra fizyoterapist ile beraber hasta tekrar değerlendilerek egzersiz programına alınır. Egzersizler oldukça karışıktır ve  8-10 seansta uygulamalı olarak öğretilir.

Eğitim sonunda hastalar egzersizlerini evlerinde yaparlar ve  3-4 aylık aralarla skolyoz okuluna gelerek fizyoterapist eşliğinde egzersiz yaparak eksiklikler tamamlanır, yanlışlıklar düzeltilir, bazı hareketler çıkartılır bazı yeni hareketler eklenir. Bazı hareketlerin dozu artırılır. Bazı hareketlerin dozu azaltılır.

Muayeneler ve egzersizler ayrı ayrı ücretlendirilir.