Hacamat = Kupa terapisi = Wet Cupping

Kan dolaşımını arttırmak ve iyileşme sağlamak için bölgesel vakum oluşturmaya dayanan köklü tedavi  yöntemine  kupa terapisi  denir. Hastalıktan kurtulmak veya sağlığı koruma amacıyla atık maddelerin yoğun olarak toplandığı belli noktalardaki tıkanıklık, kılcal damar ve ince damarlardan kirli kanın alındığı yaş kupa tedavisi ise hacamat olarak da bilinir. Ana mekanizması oluşturulan mikro hasar ve kanama ile vucudun savunma ve tamir mekanizmalarını uyararak bölgeye  koruyucu, temizleyici ve onarıcı bioaktif  hücre ve moleküllerle zenginleşmiş kan akımını çekmeye dayanır. Elle yapılan masaja nazaran daha fazla kan akımı oluşturulur, hücrelerin beslenmesi artar ve karbondioksit atılması sağlanır.

Hacamat  Nasıl Faydalı Oluyor?

Vücudun dış yüzeyinden uygulanan basınç ve mikro hasar, deri altındaki dokulara ve kaslara kanın çekilmesini sağlayarak içerdiği besin ve oksijenin dokudaki hücrelere bırakılmasına ortam hazırlamaktadır. Bu yolla toksinlerin ve atık maddelerin de lenf sistemiyle drenajı sağlanmaktadır. Dolayısıyla bölgedeki metabolizma hızı, enzim ve hormonların artışı hızlanmaktadır.

Hacamat’ın Kısa Tarihçesi ve Dini Yönü

Kupa tedavisini ilk defa antik Mısırlılar kullanmıştır. Ebers papirusları (M.Ö. 1550) en eski tıbbi kitap olup,vücuttan yabancı maddelerin atılması için kupa uygulanarak kanamayı tarif eder.

Hipokrat ve Galen de kupa tedavisinin büyük destekçilerindendi.

İslamiyet Milattan sonra 610 yılında başladığında, o zamanın insanları 2000 yıldan fazla süredir hacamat yapmaktaydılar. Yani hacamat İslamiyetle gelmiş bir uygulama değildir. Ancak Peygamberimiz Hz. Muhammed (SAV) bu uygulamanın yapılmasını tavsiye etmiş ve kendisi de yaptırmış olduğundan Müslüman toplumlar bu uygulamayı onun bir sünneti olarak  sahiplenmişler ve uygulamışlardır. Yine Peygamberimizin tavsiyeleri doğrultusunda bazı uygulama öncesi ve sonrası kurallar ile uygulama günleri belirlemişlerdir.

İbni Sina ve Zehravi birçok hastalığın tedavisinde kupa yöntemini uyguladılar.

Finlandiya’da yaş kupa tedavisi 15. yüzyıldan beri geleneksel olarak saunalarda uygulanmaktadır.

Amerika’da 17. yüzyılda kullanılmaya başlandı. Kupa tedavisi günümüzde Asya, Ortadoğu, Avrupa, İngiltere gibi birçok ülkede uygulanmaktadır.

Hacamat hangi rahatsızlıklarda medikal tedaviye ve organların rejenerasyonuna yardımcı olur?

• Sırt ağrısı, miyozit
  • Tendinopati , spor yaralanmaları