GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP NEDİR?

“Geleneksel  ve tamamlayıcı tıp”  fiziksel ve ruhsal hastalıklardan korunma, bunlara tanı koyma, iyileştirme veya tedavi etmenin yanında sağlığın iyi sürdürülmesinde de kullanılan, farklı kültürlere özgü teori, inanç ve tecrübelere dayalı, izahı yapılabilen veya yapılamayan  bilgi, beceri ve uygulamaların bütünüdür. Modern tıp tedavilerini - uygulamalarını destekleyici ve tamamlayıcı yöntemlerdir. Öyle inanıyorum ki önümüzdeki yıllarda bu konuda bir çok bilimsel çalışma yapılarak bu işlemler belirli hastalıklar için kademe kademe kanıta dayalı tıp yöntemleri arasına girecektir.

BİLİM ADAMLARI, PROFÖSÖRLER, DOÇENTLER, AŞAĞIDAKİ PARAGRAFLARI DİKKATLE OKUYUNUZ !  SİZLERİN BİLİMSEL HASSASİYETİNİZE SON DERECEDE SAYGI DUYUYORUM... BİLİMSEL ARENADA KONU İLE İLGİLİ ANAHTAR KELİMELER:  " CUPPING, WET CUPPING, HIRUDOTHERAPY, LEECH THERAPY " LÜTFEN ARAŞTIRINIZ...

Öncelik modern tıbbın önerdiği uygulamalara verilir. Bu uygulamalar yapılmak şartı ile destekleme amaçlı tamamlayıcı tıp uygulamalarından yararlanılabilir.

Hastalar tedavi edilirken, öncelikle konservatif tıp yöntemleri kullanılır.  Medikal (oral ve  topikal) ilaçların kullanımının yanı sıra,  gerekli durumlarda Fizik Tedavi uygulamaları yaptırılır. Ameliyat her zaman için son çaredir ve gerekli durumlarda yapılması  şarttır. Ameliyat endikasyonu koyulmuş bir hastaya, eğer genel sağlık durumu bu ameliyatı kaldırabilecekse tamamlayıcı tıp uygulaması ( hacamat- sülük) yerine gereken ameliyat yapılmalıdır.

Hangi hastalara tamamlayıcı tıp yöntemleri uyguluyoruz?

Ancak bazen hastalar verilen ilaçları kullanamayacak derecede böbrek ve karaciğer problemi yaşayabilirler. Bazen fizik tedavi yaptıracak imkan ve zaman bulamayabilirler.  Bazen ameliyat olmak istemezler. Bazen onlar ameliyat olmak isteseler de genel sağlık durumları buna izin vermez. Bazende ekonomik ve ailesel nedenlerle ameliyatlarını geciktirmek isterler….. İşte bu gibi durumlarda da geleneksel tıp yöntemlerinden yararlanılır.

3000 yıllık bir geçmişine rağmen son yıllarda tüm dünya da popüler hale gelen kupa terapileri ve hirudoterapi uygulamaları dejeneratif hastalıklar ve sporcu sağlığı alanında kanıta dayalı tıp uygulamaları kapsamına girmiştir.

DİĞER GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP YÖNTEMLERİ NELERDİR?