GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP NEDİR?

“Geleneksel  ve tamamlayıcı tıp”  fiziksel ve ruhsal hastalıklardan korunma, bunlara tanı koyma, iyileştirme veya tedavi etmenin yanında sağlığın iyi sürdürülmesinde de kullanılan, farklı kültürlere özgü teori, inanç ve tecrübelere dayalı, izahı yapılabilen veya yapılamayan  bilgi, beceri ve uygulamaların bütünüdür. Modern tıp tedavilerini - uygulamalarını destekleyici ve tamamlayıcı yöntemlerdir. Öyle inanıyorum ki önümüzdeki yıllarda bu konuda bir çok bilimsel çalışma yapılarak bu işlemler belirli hastalıklar için kademe kademe kanıta dayalı tıp yöntemleri arasına girecektir.

Öncelik modern tıbbın önerdiği uygulamalara verilir. Bu uygulamalar yapılmak şartı ile destekleme amaçlı tamamlayıcı tıp uygulamalarından yararlanılabilir.

Hastalarımızı tedavi ederken, öncelikle konservatif tıp yöntemlerini kullanırız.  Medikal ve topikal ilaçların yanı sıra,  gerekli durumlarda Fizik Tedavi uygulamaları yaptırırız. Ameliyat her zaman için son çaredir ve gerekli durumlarda yapılması  şarttır. Örneğin; İleri derecede gonartrozu olan bir kişiye, tamamlayıcı tıp uygulaması ( hacamat- sülük) uygulaması yerine; " Diz protez ameliyatı" yapılması önerilir.

Hangi hastalara tamamlayıcı tıp yöntemleri uyguluyoruz?

Ancak bazen hastalarımız verilen ilaçları kullanamayacak derecede böbrek ve karaciğer problemi yaşayabilirler. Bazen fizik tedavi yaptıracak imkan ve zaman bulamayabilirler.  Bazen ameliyat olmak istemezler. Bazen onlar ameliyat olmak isteseler de genel sağlık durumları buna izin vermez. Bazende çeşitli nedenlerle ameliyatlarını geciktirmek isterler….. İşte bu gibi durumlarda da geleneksel tıp yöntemlerinden yararlanırız.

Son yıllarda tüm dünya da popüler hale gelen kupa terapileri ve hirudoterapi uygulamaları dejeneratif hastalıklar ve sporcu sağlığı alanında kanıta dayalı tıp uygulamaları kapsamına girmiştir.

DİĞER GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP YÖNTEMLERİ NELERDİR?